måndag 25 april 2011

Namnsmycke i guld!

Namnbricka, 19mm*13mm i 18karat Guld.
Namnen och symbolen, 1.5mm hjärta är handstansade med stålstämplar och hammare.

Idag blev min lillebror pappa för 2 år sedan.
Melker fyller 2år och hade kalas med tårta och presenter!
Vår present - kusinerna / mina barn valde, krävde takräcken på bilen.
En gungställning.
Pappa Daniel fick lite jobb, alltså. Vi hade ju inte skruvat ihop den! ;o)

Dagen var lika vacker och varm som de dagar som gått i veckan.
Kalaset var trevligt med släkt, grannar och vänner.
Och fiskdamm förstås!

Sedan fortsatte vi hem till oss med mina föräldrar och min farmor. Som fyller 90 år om fyra år berättade hon. "Det låter ju mycket äldre än att jag fyller 86!"
Här satt vi en stund i kvällssolen och samspråkade över ett glas vitt, sedan åt vi paj och jag tror vi blev lite för mätta allihop.

Imorgonbitti är det åter till vardagslunken.
Klockan skall ställas inför skol-dags-att-stiga-upp.
Verkstaden väntar i morgonsol och många roliga projekt!
Jag längtar lite, faktiskt!...

Inga kommentarer: