onsdag 13 juni 2012

Silver & smycken. & 9karat guld.

Var det inte lite sommar idag igen, här i Uppland?... 
Ser fram emot den riktiga sommaren, som jag hoppas kommer snart...

Under tiden smider vi lite smycken!
Namnringar, Förlovningsringar & Vigselringar gör vi flera stycken om dagen just nu!
Rusch i silververkstan!
Namnringar, 2st 5mm breda och en 3mm. Alla 2mm tjocka
 Vem vill inte ha en egen skyddsängel?...
Jag brukar säga om det jag fått ynnesten att jobba med;
"När opersonliga smycken eller presenter inte räcker till."
Skyddsängel i silver
 Glad är jag ända in i hjärtat, att kunna erbjuda namnsmycken också i 9 karats guld!
(Självklart har vi även i 18 karat guld!) Namnrbickor, Namnringar, Hjärtan och Amuletter!
Namnsmycken i 9 karat guld.
Här är en "Klassisk guldbricka" med typsnitt Elin
 Jag säger ju det.
Många silverringar i lika många utföranden gör vi just nu!
Favorit i repris! Infattad sten före namnen.
Dessa namnringar är 3mm breda och 2mm tjocka
 För fler namn än ett. Fyra kanske? Fyrstav med den snurrande Spinnhaken har blingats lite med en Sötvattenpärla i ringkedja.
Fyrstav, med typsnitt Elin. Staven sitter i en snurrande Spinnhake.
 Sötvattenpärla i kedja som berlock
 Vem har inte en favoritteckning man vill spara? Vi hjälper dig att bevara dem för framtiden genom att gravera teckningen på silver. (eller guld)
Scanna in teckningen, maila den till oss, eller skicka ett MMS ( Skicka med Posten går också bra!) så graverar Ulf den på den bricka du valt i sin gravyrverkstad...
Barnkonstsmycken är populärt och jättekul!
Nu måste jag ut i min silververkstad igen. Imorgon skall i´jag in till stan på ett spännande möte!

Inga kommentarer: