tisdag 6 juli 2010

Jag & Charlie

sitter ensamma hemma.
Han har fått en morot och en liten skål med ostbågar.
Vi skall ha "fredagsmys".
Pappan har åkt till en kompis och storebrorsorna spenderar ett par dagar hos mormor och morfar.
Huset känns... lite tomt...

Hunden är nyklippt. Eller, tja, jag klippte pälsen så mycket jag hann innan det började spöregna.
Gissar att jag får lägga sista handen vid imorgon istället.

Tiden tryter för mig just nu.
Det är mycket under semestertider...
Jag inser skeptiskt att jag inte prioriterar att skriva.

Idag prioriterade jag mig själv.
Iskallt.
Tog långlunch och åkte in till en gammal ( shit, är det nu vi är gamla?!) klasskompis på tjejlunch i trädgården!
Så kul att träffas!!

Gott var det också.
Människan - gravid i v26 och allt! - hade gjort fyra pajer!
Två varmrätt, och två efterättspajer.
Jag tror jag dööööör.. Mumsigt, var bara förnamnet!
Tänk så himla gott en lunch kan smaka, varm - framdukad - med goda vänner?!...
Kommer leva länge på det.

Och en sak till jag prioriterade. I lördagskväll.
Solnedgång, en av årets hittills varmaste dagar.
Hollywoodfru-middag!

Håret fönades och lockades. Klackar och urringad, draperad klänning på.
Smink. Gala.
Rosa bubbel, fem vackra mammor/tjejer, snittar, ljuvliga dofter, mer bubbel och en helt galet fantastisk kväll, som hann bli både natt och nästan morgon innan vi gav upp och ringde droskan...

Hujedamej. Ni hör väl på maken?!...
Man skulle behöva semester för att vila upp sig.
Eller lugnet och tryggheten i silververkstaden. Skapandet, tankarna om alla de smyckan jag får förtroendet att tillverka...

Just nu skall jag i alla fall lägga mig i soffan en stund bredvid min lilleman.
Han med bågarna.
Fras på er!
´til next time... ;o)

Inga kommentarer: