tisdag 13 juli 2010

Solar mig i min gästbok. Också. ;o)

Jösses, hörrni så underbart sommarväder vi har här i Uppsalakrokarna!

Igårkväll var vi bara tvugna att slå igån AC´n, det GICK inte att somna annars.
Idag har den gått hela dagen (också) men jag kan ändå inte somna...

Varje ledig sekund har tillbringats i poolen, men barnen förstås!
Nästan så vi kände för att duka upp lunchen på ett flyttyg och simma runt och äta den.
Men vi gjorde inte det, utan dukade upp inomhus istället.
Där huttrade vi - alla nybadade - ikapp över Tonfisksallad och barnens Fiskbullar tills våra tänder skallrade.
Barnen och pappan ut i solen, och jag ut i verkstaden.

Den på vintern så iskalla silververkstaden har blivit en tillflyktsort av det ljuvliga, kyliga - fräscha slaget och jag spenderar mycket tid där.
Här ett Armband (silver förstås) med tre små runda silverbrickor med namn!

Idag ringde telefonen och tre gånger hann jag inte svara...
Man står lite typiskt till, skall bara löda den där, eller såga klart den där, eller fästa den där.
Så, FJUPP, slutar luren att ringa.

Kanske borde utbilda någon av mina grabbar hur man skall svara i mammas jobbtelefon.
Barnröst; "Välkommen till Älskade Barn, mamma kommer till luren alldeles-alldeles strax, går det bra att dröja en liten stund?."...

Eller pappan kanske. Som ju faktiskt jobbar här han också.
Pfffft. Han är för nervös för att svara. Tänk om han får en fråga han inte kan svara på... ;o)

I alla fall hann jag få några solstrålar på kroppen på eftermiddagen i det ljumma vattnet. Fick flyta runt alldeles själv då barnen mumsade glasstrutar framför tvn en liten stund.
Må tro att det var ljuvligt!

Annars kan man som sagt sola sig lite i min gästbok också/istället:

Fia (Gäst) 13 Jul 2010, 10:00 AM

Igår fick jag världens finaste smycken från dig -såå stort tack! Jag har letat ett tag och hos dig hittade jag precis vad jag sökte. Det hade aldrig gått utan din snabba och hjälpsamma inställning. Jag kommer rekommendera alla som vill ha ett fint och personligt namnsmycke att titta in hos dig! :o) Mvh Fia



Veronica (Gäst) 9 Jul 2010, 4:07 PM

Tusen tack för det fina halsbandet. Jag är otroligt nöjd med all service och kommer varmt rekommendera dig till mina vänner.

Ha en riktigt skön sommar!
Hälsningar Veronica




Jocke Emanuelsson (Gäst) 9 Jul 2010, 2:14 PM

Hej!

Otroligt fina förlovningsringar, otroligt nöjd att få se dom innan på en "förhandstitt", lika nöjd att de var så fint arrangerade på bilden, jätteplus för det!

Kan varmt rek. andra att köpa sina ringar här!!!

Skadar inte heller att vi nu kan stoltsera med världens finaste ringar =)


JÄTTETACK!!!!

Inga kommentarer: