måndag 29 april 2013

Jahapp. Sådärja. Typiskt. & silversmycken!

Kånkade en tiokilos jordsäck från bilen till baksidan. Över altanen. Skulle jag.
Snavade på altanen.
Ramlade på mannen. (Stackarn) Han tog emot, men min fot hann krasa på ett synnerligen oroväckande sätt innan.
Nu ligger jag med högläge och bandage. IIIIIIIIiiiiiiiik!
Det hinner jag ju inte med!!

Tur i oturen att det är idag - och inte imorrn.
(Alla som firat valbogsmässoafton i Uppsala vet att Uppsala blir tämligen galet och fullt av både överförfriskade och andra som gör illa sig och behöver uppsöka akuten.)
Min fot har ännu inte ( två timmar sen) svullnat upp till oigenkänlighet, och det gör bara (överdjävulskt) ont när jag försöker stödja på den, så kanske ( hoppas!!) jag slipper Akademiska Sjukhuset.

Pappan hade varit förutseende nog att köpa nya paddlar till kanoten, och en av dessa 150cm´s fungerar nu som tillfällig krycka.
Ock,ockock... Hujedamej.

Vi har i alla fall hunnit smida, både i helgen och idag!
Namnringar med födelsedatum, längd
och vikt på kanten

Förlovningsringar med namn och datum på kanten,
hennes ring med en infattad cz-sten i.

Silveramulett med 18k guldhjärta,
texten fräst med maskin och oxiderad

Namnringarna - från ovan - i annan vinkel

Fotosmycke, silverbricka med porträttgravyr

Cirkel. "Säg det med ett smycke"!

Diabetessmycke, diabeteshalsband, diabetsgravyr

Inga kommentarer: