fredag 31 oktober 2008

Här går det undan!..

Så snabbt att jag knappt hänger med själv!...

Bara i förrgår, fick jag in tjugoen beställningar!
(21st!) Rekord för en dag.
Jag är så himla glad, så stolt och så jättetacksam!
Mest glad är jag för alla underbara inlägg i min gästbok, och för alla härliga mail!

Som från henne som köpte en present till sin man till farsdag;
"
Tack så mycket för fina smycken.Det blev jätte bra. Det var en farsdag present till min sambo, men det var så fint så jag kunde inte hålla mej. Han fick det samma dag som jag hade hämtat paketet. Som kom mycket snabbare än väntat. Mitt blev oxå jätte fint med den turkosa "pärlan". Mycket bra mailkontakt! Tack!
"

Och från en dotter:

"
Nu har äntligen min syster och jag givit mamma sitt vackra hjärta med alla barnbarnens namn på. Hon blev så glad så det var inte klokt. Både för att ha barnbarnen nära men också för de ord som vi skrev på baksidan" på hjärtat. Tack ännu en gång för jättefint arbete!
"

Alltså, jag blir så väldigt, väldigt glad!!!

I alla fall, så har jag varit i kontakt med Nyföretagarcentrum , Jobs-Society.
Jag känner att jag verkligen vill göra någonting bra av det här.

Mitt lilla "hobbyföretag" blir större för varje dag som går.
Har fått Återförsäljarerbjudanden både från Norge, och Finland.
För att inte nämna de svenska butikerna somo hört av sig med intresse.
Hittils har jag tackat nej, på ett vänlig sätt förstås.

Nyföretagarcentrum hänvisade mig - efter ett mycket trevligt samtal - vidare till Almi företagscenter.
Jag satt i en timslång, grundlig "grillning" / intervju.
helt matt var jag då det var "klart".
Förhoppningsvis kommer jag att få en mentor! Någon som gjort det här förut, startat företag och som man kan ta in massa kunskaper ifrån. Bransch spelar ju absolut ingen roll.
Det skall bli så galet roligt!!

I min förra karriär hade jag en fantastisk mentor. Jag hoppas att hon vet om det, men jösses, vad den kvinnan lärde mig en massa, massa saker - om mig själv också!.

Jag saknar det lite nu... Det blir ju ganska ensamt i ett eget företag.
Forum-snack på internet ger ju lite, men jag vill ha meeeeeer!
Hade jag haft en butik, hade det kanske varit annorlunda, men det är ju lite ensamt härute...
I vårt vackra hus, på kullen vid ängen invid stora skogen...

Nu har jag just fyllt i alla papper som skall med till revisorn på måndag.
Min Enskilda Firma går över till Aktiebolag.

Det känns nästan skrämmande stort. Bara det!...

Nu måste jag ut i Silververkstaden, så att jag hamnar med fötterna på jorden igen och känner att jag får leva det jag älskar!
Blåsorna på mina fingertoppar sedan gårdagens rusch i verkstaden har redan börjat lägga sig.
De säger ju att mår man bra har man bra läk-kött!

Tjolahopp!!

Inga kommentarer: