torsdag 16 oktober 2008

Mammahalsband.




Amulett i 925 Sterling silver. Många namn får plats, om man använder pyttesmå bokstäver! Dessa är 1mm höga. Jag tycker de är så fina!

Stort Silverhjärta, det också i 925 Sterling. Finaste Smyckessilvret. Underbart att jobba med.
Inte glamoröst alls.
Man är ju helt svart då man avlagt sitt dagsverke.
Minns tiden då man duschade och snyggade till sig innan man gick till jobbet... ;o)
Nu har man arbetarhänder, brännmärken och slipsår. Skärsår och skrubbsår. Skit under naglarna och sot i ansiktet. Polermedlen kryper in i rynkorna och vecken både på händerna och i ansiktet...

Men det blir ju så vackra smycken!!...
FÅR man vara så stolt över vad man gör? Är det inte lite.. ojante?...

Nåja, nu väntar en het dusch för att skrubba bort jobbet.
Min hals retar mig något så kopiöst att jag inte kan sova om nätterna. Bråttom i säng, då all - jag menar ALL - vila räknas då man har två 5½åringa sjuklingar hemma och en 2åring som skall skjutsas av sjuklingarna och mamman, till dagis.
Undrar om vi inte skiter i dagis imorrn, allihop?
Behåller den härliga, pigga friska ungen hemma också.
Bäddar ner oss i min stora säng och kollar på en film.
Charlie har en favorit med teckande fiskar som han älskar....

Jag tror bestämt vi gör så.
Då var det bestämt.
Gonatt.

Inga kommentarer: