torsdag 11 november 2010

Usel bild.

Jag tog ungefär minst 100 bilder av plattan med typsnitt från vår gravyrmaskin.
Den "bästa" blev såhär.

Uffes gravyrmaksin har nog 250 olika typsnitt, men vi testade skriva ut några stycken olika, för att lägga upp som visningsex i webshopen.

*suck*

Jag får göra om imorgon - i dagsljus!
Göra om, göra rätt.
Uffes fina arbete med gravyrmaskinen och våra smycken måste ju få komma tillrätta.
Jag är ingen riktigt duktig fotograf tydligen.
Det är ju enklare när man har bra ljus, och rätt förutsättningar förstås.
Kul är det, men jag gillar ju bra resultat också...

Idag har vi äntligen skott våra barn allesammans. Ett par skor på varsin butik, men jag tror vi letade igenom 20 butiker.
Vinterskor behövs ju när det är vinter!

Jag får skylla på att jag så länge hoppades på indiansommar...
Erkänner (motvilligt) att snön kom som en surprise.
Det är ju liksom ett tag kvar till jul...

Mina vinterdojjor, ett par Sorel Tivoli, fyndade jag tidigt i höstas.
Sitter som en smäck på mina tassar. varma, toksköna och lite (ful)snygga.
Perfekta "jag-bor-på-landet-och-vägrar-frysa-skor!

Sa jag förressten hur otroligt mycket mina 7½åringars fötter har vuxit!?
Det har HOPPAT över två storlekar på vinterskor!
Kan ju i och för sig bero lite på att storlekar skiljer sig mellan fabrikat, men ändå...
När de provade mitt märke Sorel , hade de "vuxit" tre-fyra storlekar!
Gissa om jag höll på att ramla av mina klackar?!...

Nu skall jag gå och läsa lite i min Denise Rudberg. Är just nu mitt uppe i Åse.
Lättsmält sänglitteratur.
Nästa bok blir lite tuffare igen.
Varannan passar mig perfekt!

Inga kommentarer: