söndag 3 januari 2010

Vinterlandskap

Klassisk Silverbricka på 2.5mm Ärtkedja.

Vilket enormt vackert vinterlandskap vi bor i!
Önskar jag tagit med kameran ut på promenaden idag, solen sken genom molnen och allt gnistrade.

Jag är lite trött nu ikväll.
Barnen har varit på kalas hela eftermiddagen och pappan tog med Charlie till farmor och farfar på en fika.
Så att jag kunde jobba undan lite. (Massor!!)
Bland mycket annat, gjort ett inventeringsprogram i excel, suttit och läst på om e-bokföring och jämfört olika alternativ.
Det är en djungel...
Så jag tog den där sköna långpromenaden med Sigge för att få en paus.
Ut i vinterdjungeln här i Uppsalas utkant på landet.

Saknar lite pratsällskap, och ser fram emot "vardagen" igen då både min brors tjej, och "grannfrun" Lotte och några till turas om att göra mig powerwalk/dragsällskap.
Idag är det fyra dagar kvar tills mina äldsta söner blir sju år.

För sju år sedan var jag (och min mage!;o) enorm!...
Ut kom tvenne småkillar.. Den ene ett kilo (!?) tyngre än den andre...
Men så små, så små...

Just nu ligger de i sitt rum tillsammans med en kompis vi "lånat".
Simon, Joel och Emil har visk-och fniss-kalas...
Charlie hade också svårt att somna, men slocknade för två timmar sedan...

Lugnt i huset, pappan (sover?) sitter framför någon gammal film.
Känner mig så seg.
Om man skulle ta pannlampan och kava iväg en sväng med Siggebuset?...
*funderar*

Japp.
Sedan skall jag nog dra i några slingor i håret.
Så får det bli.

3 kommentarer:

Lotte sa...

Vilken Simon? *nyfiken* Och ja, maken listade ut att det måste vara den traktorvägen ni åkte pulka i:) Och självklart åker vi gärna ihop! Äny däj diss jer ;)

Tina - alskadebarn.se sa...

Min Johannas Simon, från Knivsta.
Tror det är en "okändis"..

Dåså, då hoppas jag ses vi i backen nån dag! Det här året! ;o)

Therese sa...

Så fina förlossningsbrättelser=) Det om snittet gillade jag=) har inte skrivit en egen berättelse, just eftersom jag snittades..mend et går ju =) Skönt att du klarade dig och får krama dina tre barn=)
Hoppas själv på att föda normalt när man ska ha nästa=)