lördag 16 januari 2010

Dopgåva, silverhjärta!

"Silverhjärta med Attityd." På detta namnsmycke är namnet i typsnitt gemener, kombinerat med en stor förstabokstav ur typsnitt Charlie.
En hallonröd sötvattenpärla med en liten silverblomma nedtill, sitter fäst i ringen mellan hjärtat och kedjan .
I skrivande stund är detta smycke placerat i en liten presentask för att bli en dopgåva till lilla Selma som döps idag i Karlstad Kyrka.
Vår kusins kusin...

Idag har vi varit ute och åkt pulka och snowboard. Och sådana där sparkcyklar - fast med skidor på under.
Charlie och jag tog en sväng med sparken medan mormor (fd Proffslängdskidåkare) testade mina nya skidor.
(Jodå, de fick godkänt!)

Nu har vi klämt i oss varsin semla som pappan kom hem med efter att ha levererat paketen till posten som skulle iväg idag.
Jag har ont i magen!!! Borde låtit bli den där gräddspäckade mandelmassebullen...
Hehe, ähh, det får jag ta, men jag kommer inte att göra om det! ;o)

Kikar ut och det är redan mörkt, den här dagen har gått så fort!!
Jag tog en liten "sovmorgon", mer ligga-kvar-sängen-fastän-det-är-fullt-ös-i-huset, eftersom det blev en sen sväng i verkstaden igårkväll.
Men jag tycker det känns så skönt att jobba klart så mycket det bara går innan helgen. Känner mig mer ledig då...

Imorgon fyller farfar år, så vi tar en sväng till Bergsbrunna och testar deras enorma skridskoplan!

Nu skall jag göra klyftpotatis på mitt vis, till middagskasslern!
Trevlig Helg!!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Jaha, var köpte ni dem? "Sparkskidorna" alltså? Är lite på jakt...

Tina - alskadebarn.se sa...

Barnens Hus!
Skall du ge en till Mackan också? ;o)