lördag 2 januari 2010

Badkalas - Done!

Klassiska Silverbrickor på 5mm ringkedja.

Idag har jag varit med mina stora killar på kalas, i en badhall!
De hade superkul, och jag har blivit inspirerad att ta med hela familjen på åtminstone ett badhusbad igen innan skola och dagis börjar!
Imorrn är det dock dags för ett ute-kalas (det får pappan ta ;o) och jobb för mig.
Ikväll skall jag ut och fixa två Expressbeställningar som kom in idag.
Det är roligt att prata med andra föräldrar på kalas.

Som på många andra platser har här fallit snö varenda dag nu ett tag, så utanför är hela skogen och marken vita!
Idag tog jag en härlig långpromenad med Sigge ( i overall! hans svarta locka päls tycks draaaaaaaaa åt sig snö och det fastnar i klasar på honom. Pappan i familjen åkta sonika in till stan och inhandlade en hundoverall som Sigge nu trivs fint i! )
Solen sken, och från de knappt synliga molnen föll glimmande diamanter i sakta mak.

Jag hoppas på en lika fin promenad i morgon!
Vill köpa långfärdsskidor också! Och ett par Twintip till vår skidresa!
Det var ett tag sedan jag åkte utför sist, men jag kommer ihåg hur jäkla roligt det var då jag åkte Snowblades! Smidigt också att slippa stavar och annat "ivägen" då man skall lära barn åka.

Näpp, nu skall jag mysa en stund i soffan med kidsen innan det är sängdags för dem!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Åhå, var ligger den backen? Kan man parkera där? (ser inte ljust ut med en promenad på 3 km med en 6-åring). I övrigt: Jag skrattar på mig åt min inre bild av Sigge!
Och Annika sa om armbandet: Tycker hon inte om det där kastar jag ut na. Hahahaha!

Tina - alskadebarn.se sa...

Man kan parkera hos oss, Lotte...
Så man kan få varm choklad efter backåkningen!

Vill man inte träffa oss (åkkompisar..) så kan man parkera hos oss ändå.
Backen / traktorvägen är den där till HÖGER innan man kommer fram till oss på VÄNSTER.
Typ 25 meter innan, eller så.

*Hehe* Jodåtack, visioner om Sigge både med klasar under magen, och Sigge i Hundoverall, båda är roliga!...
Har du visat bilden på Armbandet? Tycker du "Gudmor" blev bra?...
Trodde ju - i min enfald- att jag skulle kunnat stansa det på andra ledden...