onsdag 13 januari 2010

Motionera mera.

Skall jag göra!
Jag började ju gå Powerwalks i höstas, nu måste man powerwalka för brinnande livet om man vill ha livet i behåll -för sjutusan - så grymt kallt det är där vi bor!

Nu har jag även börjat Viktvakta igen, för det smög sig på ett och annat kilo - tyvärr, men ack så gott det var! - under jul och nyår.

Maken min hänger med och räknar points han också.
Vi kör någon vecka understundom för att inte tappa tänket / konceptet.

Och vet nu vad?
Idag när jag åkte in till stan med alla paket som måste till posten, svängde jag förbi en butik och köpte längdskidor, pjäxor och stavar till oss båda!
(Undrar så smått om man behöver hjälm eller ryggskydd också?..;o)

Vi har bokat in en fjällen-resa snart, och utför åker vi ju båda två, men de här skidpaketen är tänkta som vardagsmotion! Också!! Tillsammans med allt annat!

Känner på mig att det här året 2010 kommer att bli superbra!
Laddad som attan, skall bege mig ut i verkstaden igen snart, premiärtur på längdskidor får vänta tills imorgon, nu är det för mörkt.

Inga kommentarer: