torsdag 12 juli 2012

När smycken blir något mer.

Jag fick ett mail; "Många smycken firar kärleken, andra minner om kärleksfull saknad."
Namnring i silver med texten handstansad på kanten.
 Jag får höra historier om de smycken vi får tillverka i vår silververkstad.
Män som skall fria till sina "damer"... Kvinnor som vill ha en personlig morgongåva till blivande maken..
Någon som är väldigt älskad, och saknad att bära nära...
Varje smycke, helt unikt. Alldeles eget. det är med stolthet och glädje jag går till jobbet varje dag.
Vi får göra så betydelsefulla saker, och jag ser i min fina gästbok att det är till stor glädje för nästan ofattbart många... Det är stort, och jag är så tacksam för att jag för göra det jag gör...

Lyckoamulett i silver med 18 karats guldhjärta.
Namnen maskinfrästa och oxiderade
 Så många olika former, så många olika kombinationsmöjligheter. Bara äkta silver och äkta guld. Smitt i vår egen silververkstad och gravyrverkstad.
Fyrstav i silver med spinnhake.
Namnen maskinfrästa och oxiderade
 Självklart skall smyckena förpackas fint. Det fanns så många olika färger så jag kunde inte välja.
Jag beställde allihop med vår logotyp i silvertryck. (Röd har trycket i guld!)
 Silver, guld eller mässing. Halsband, Ringar, Armband, Örhängen, Manschettknappar eller Slipsnålar.
Handstansad text, maskingravyr eller maskinfräsning. Oxidering ( svärtning ) eller olika ytbehandlingar att välja på. Och så bildgravyr och fotogravyr förstås. Monogram gravering och hand eller pussavtrycksgravyr.

9 karat guldamulett med maskingravyr

Inga kommentarer: