lördag 14 juli 2012

Silververkstaden rullar på i sommar!

Jag tror vi alla kan vara överens om att denna sommaren inte haft särskilt soligt och badvänligt väder.
Bra eller inte förtäljer inte historien, och smaken är ju som baken.
Några gillar sol, några gillar inte så varmt, och något gillar regn och väta.

jag gillar mycket. Jag gillar mitt liv just nu.
Sommarlovslediga barn, mycket nattjobb som istället kan ge lediga timmar på dagarna, en fantastiskt duktig kollega - tillika make, som ställer upp och både jobbar och är med barnen då jag inte kan.
(NI fattar va, vi komplettrar varandra.)
Och vi står båda två ute i silververkstaden och jobbar ibland klockan 03.30 om barnen sover hos mormor och morfar eller farmor och farfar.

För det smids mängder smycken i vår silververkstad, och det graveras massor i vår gravyrverkstad!
Hjärteörhängen, "Studs". 
 Alla våra smycken är tillvekrade i vår silververksdat, och alla är äkta 925 Sterling silver.
(Om de inte är i 9 karat guld, 18 karat guld eller mässing förstås.)
Förlovningsringar med gravyr ovanpå, på kanten och inuti

"Dogtags" / Idbrickor med handstansade namn.
Ena silverbrickan sitter i två st extraringar
 Idbrickorna är jättepopulära. Särskilt "dogtag" looken med den ena brickan i ett par extraringar så de hänger i olika nivå.
Idbrickor med maskinfräsning och oxiderad text

Klassiska silverbrickor på pansarkedja
 Klassiska silverbrickorna har verkligen varit med från början i vår kollektion. En klassiker som aldrig kommer att gå ur tiden. Ett stilrent smycke som passar lika bra till t-shirten som till klänningen!
Både brickorna ovan och nedan har handstansad text, typsnitt 3mm original.
Nedan har silverbrickorna fått en lite tuffare/ råare finish, Hamrad yta.
Klassiska silverbrickor med hamrad yta
 Många friar under sommaren, och vi får (till min enorma stolthet och stora gläjde!) hjälpa många med smyckena därtill! Frierismycken är ju beständiga minnen, och det finns massor av olika sätt att göra just ditt frierismycke minnesvärt och helt unikt!
Här är en silverring te.x;
Frieriring i silver, med handstansad text.
Nästan så jag får nypa mig i armen, för det är något så otroligt kul!!...

Inga kommentarer: