fredag 12 oktober 2012

Jag är ju inte bara mammaföretagare, jag är ju Tina också.

Tina - som ju är både mamma och företagare och lite till.

Den här veckan har varit oerhört fullpackad av allt möjligt på livsskalan.
I min värld innebär det; barnen, silversmide, marknadsföring, möten, konferenser, utbildning, mannen, gärna-läsa-i-en-bok, matlagning, vänner, tid-för-eftertanke, motion, tvätta-städa-packa-och packa upp.

Ställdes lite på ända, då lilleman fick en penicillinkrävande infektion.
Men att saker och ting kastas om och omprioriteras kan ju funka alldeles förträffligt också!

När man-borde-står-i-silververkstaden ligger man istället bredvid en febrig parvel och idkar högläsning ur hans favoritböcker.
När man kunde suttit i tvsoffan står man i silversmedjan och äntligen har inspiration till att skapa den där prototypen som man länge gått och grunnat på.
När man sammanför och kopplar samman motionen med hundrastningen, marknadsföringsstrategier med tävlings och jaktinstinkten i att leta skogens guld.

När allt "Blir på bästa sätt" som en god vän alltid brukar säga. För det blir det ju. Hoppas jag!.. ;o)

Vi har varit en heldag tillsammans med andra ehandlare på Emeet, vilket är en o-konferens för ehandlare.
Agenda finns egentligen inte, man kan själv ta upp frågor man önskar dryfta med sina "kollegor" i ehandelsbranschen.
Vi var ungefär 200 stycken som samlades på Postens huvudkontor Arken i Solna.
Så många ansikten, så många fantastiskt duktiga och inspirerande människor!
Jag var helt slut då vi kom hem på kvällskvisten, men så full av idéer och med en lång kom-i-håg / todolista.

Härligt för en tämligen ensam egenföretagare. Jätteroligt!

Jag har ju hunnit göra smycken också förstås!

Armband, 9karat guldamulett på ställbar vaxad bomullsrem

Silverbricka med maskinfräsning

Klassiska silverbrickor,
handstansat typ Elin och  äkta sötvattenpärlor


Inga kommentarer: