torsdag 17 januari 2013

Pahoerpåjntpresentaschon & silversmide.

Har idag börjat på en powepointpresentation. Jag har funderat på vad jag vill säga - alltså på vad man kanske skulle vilja veta om mig och mitt företag - och jag har kikat lite på bilder, för nog är det väl lite roligare med bilder?...  
Och så har vi jobbat i silververkstaden. (Och badat i spatunnan ute i snöfallet, hela familjen! ;o)
Förslovningsringar / vigselringar.
 Hans silverring 5mm bred i 2mm gods, hennes silverring 8mm bred i 2mm gods, ed tre stycken 3mm infattade stenar. Namnen och datumen har handstansats på kanten av fingerringarna.

Familjesmycke!
Lyckoamulett med tre stycken Klassiska silverbrickor.
 Vi gör så många olika smycken i vår silververkstad varje dag! Amuletter, silverbrickor, silverhjärtan, namnringar Idbrickor och massor av olika former. Faktiskt tämligen sälla vi gör fler än ett av samma smyckessort samma dag. Eller - jo, det händer förstås, men det är en väldig spridning! Jätteskoj!
Stort silverhjärta med hjärta av silvertråd inuti.
Namnen handstansade med nya storleken på
stålstämplarna, 1.5mm stora bokstäver.
 Populära smycken, Namnringarna. Vi gör i antingen 1mm tjock silverplåt, eller 2mm.
Bredden får man som man önskar, och här är en populär kombination i samma format;
Namnringar 3mm breda i 2mm gods, handstansade namn i 2mm original ovasnpå, och sedan födelsedatumet i 1mm original på kanten!
Stilrena namnringar där namnen kommer till tals i blickfånget
 En smal namnring, slät på ovansidan och med namnen (och födelsedatum på baksidan!) handstämplade med typsnitt 1mm original på kanterna.
Diskret namnring
 Och så, "the One - The Only" Klassisk silverbricka. Smycket som varit med ändra från urminnes tider, ända från början!
Klassisk silverbricka, 7mm bred i 3mm gods.
Handstansat 3mm original med 1.5mm hjärta
Undrar om jag skall kika på den där Pahoerpåjntpresentaschonen igen, och se om jag fått några nya / ännu fler idéer!?


Inga kommentarer: