söndag 3 februari 2013

Livsbalans.

Livsbalans, visst är det det som pågår? Livet, alltså. I helgen har jag balanserat så gott jag kunnat med familjen, barnen, fritidsaktiviteter och silversmide.
Vi har hunnit både laga mat och äta också! ;o)
Förlovningsringar
3mm breda i 1mm gods.
 Förlovningsringar, löften om framtiden och hopp om vackra dagar tillsammans. Livsbalans.

Stort silverhjärta med tre små silverhjärtan inuti.
 Ett kärlekssmycke med tre betydelsefulla förhoppningar om framtiden? Livets gåta.

Namnhalsband, tre Klassiska silverbrickor i Ankarkedja
typsnitt 2mm original
 En silverbit för varje av ens livs stora kärlekar. Tillsammans i en kedja om halsen. Livsbalans.

Också så några timmar i strålande vackert svenskt vinterlandskap. Vi var nästan ensamma i backen idag också.
 När vi sicksackat oss färdiga i backen åkte vi hemåt, men väl hemma och lite fikande ville pappan och lilleman och jag ut på en runda runt sjön på skridskor. Medan storpojkarna dammsög huset, kavade vi långfärdsskridskor på den blanka isen runt sjön trehörningen där vi bor.
Mina skavsår är inte lika vackra som denna bild, därför tog
jag denna bilden istället.
 På vägen hem såg vi fyra rådjur i skogsbrynet. En familj, precis som vår.
Men i min familj satt vi till bords och åt en god, varm middag innan vi lade oss i stora sängen för att se en film innan läggdags. Rådjuren behåller sin livsbalans, och stannar i skogen, de.
Jag är inte avundsjuk...

Inga kommentarer: