lördag 28 februari 2015

Halloj från silververkstaden!

Tog med kameran ut till silververkstaden idag, och kom ihåg att ta ett par bilder minsann!

Flackjärnet är gammalt, och "preppat" för olika moment. Dock inte för att fotograferas! :D
Silverkronor till två tvillingprinsar, gissar jag!
En ser du framsidan på, och den andra baksidan. Båda är lika.
 Mitt vackra bokstavsstansar-set är original, "jättegammalt" och berättar även det en historia.
Hittade det i en liten "Antique-store" i Usa, och fick en idé...
Ursprungssmycket - Klassikern som alltid passar,
Jag kallar den "Klassisk Silverbricka".
 Solen skiner in genom mitt silververkstadsfönster och får silvret att glittra. Bra ljus är ett måste.
Namnringar med en Kulring emellan. 
 I gravyrverkstaden är det min man Uffe som huserar. Jag fick noga instruktioner att absolut inte "komma åt" något då jag stoppade in huvudet och kameran för att fota maskinen i arbete! ;)
Gravyrmaskin i arbete.
Silverbricka till namnarmband under tillverkning.

Inga kommentarer: