måndag 14 september 2015

När jag tänker på det..

... är det en oerhört häftig känsla som sprider sig i mitt bröst.
Jo, hela kroppen faktiskt!
Vilka mäktiga smycken vi får tillverka i vår silververkstad, jag och Ulf!...
Silverringstillverkning Bockning.

Alla silver och guldbitar som blir till presenter, som överlämnas till mottagaren med kärlek från givaren.
Det bär såklart lite kärlek från oss också, för det är fullt medvetet att alla smycken som beställs hos oss bär på en historia!
Guldsmide som skall bli Namnarmband

Varje bokstav, varje hammarslag som slår ner tecknet i silvret är medvetet, varje gravyrmaskinsinställning är med precision enligt beställarens önskemål.
Egen handstilsgravyr

Det färdiga smycket är resultatet av ett yrkesstolt hantverk, det är vad som blev till på en unik beställning enligt kundens egen kombination och design.

Vi konkurrerar inte med dagens massproducerade eller fabrikstillverkade kollektioner -
Vi kompletterar och ger möjlighet till ett genuint hantverk, och en alldeles särskild gåva från givaren till mottagaren. Och givetvis från beställaren även till sig själv!
Det är underbart så många smycken vi fått tillverka liksom det första smycket som jag tillverkade - ett smycke till mig själv för att jag ville alltid ha mina älskade barn nära!..
Jag skall fota de brickorna, så får ni se - men här är bland de första ringarna jag smidde.
En var för mina tre fina söner;
Namnringar i silver med handstansade namn
Kika gärna in på vår hemsida om du är nyfiken på våra priser - där finns prislista:
www.alskadebarn.se
Vill du se fler bilder finns det på Instagram och Pinterest Favoritsmycken
och Pinterest Namnsmycken
Och så finns vi ju på Facebook också.

Inga kommentarer: