tisdag 22 januari 2008

Framtid i sikte!


Nu har en tid förflutiti sedan jag haft tid att skriva, och det kliar verkligen i skrivfingrarna.
Svedda och ömma låter jag fingertopparna mjukt klämma åt tangenterna, det går på ren vilja.
Smärtan sänder signaler till min hjärna och ber mig förtvivlat att sluta....

Aldrig!
Aldrig att jag slutar när jag gör det jag måste och det jag tycker är så fantastiskt roligt!!

Idag tisdag har två dagar förflutit sedan jag fått ynnesten att verka i Charlotte Francks silversmedja i Stockhols stad.

Jag har smitt, smärglat, lodat och lött, flussat och betbadat.
Jag har stansat och hamrat, designat och sågat, polerat och vitglödgat.

Mina stackars fingrar har hårt fått lida för att jag givit mig själva fan på att få ut så mycket kunskap och tips & råd av Charlotte Franck.
Två ringar, ett halssmycka med kedja och en smältberlock blev det denna gång.

Nu kommer Älskade Barn´s utbud att öka!

Det är med stort nöje och en enorm skaparlusta och kunskapstörst jag ser fram emot nästa hela helg jag bokat med Charlotte Franck.
Jag skall ha en hel pärm full av idéer och projekt att bita i.

Hemma i min egna lilla Silververkstad skall verktygs laget utökas!
Jag har en lång beställningslista som bara vänrat på att ringas in.
Skall bara gå igenom så att det inte är något jag missat!

Här skall smidas!

Inga kommentarer: