onsdag 11 juni 2008

I Nattsvarta Mörkret känner jahg Sommarvärmen..

Med svidande fingertoppar, brända av silvrets glöd sitter jag med kvällens skörd av smycken.


Min ljuvliga tillvaro. Mitt underbara jobb. Min sommar.

Mina underbara kids har råkat ut för Vattkoppor. Jojjo är en liten prickig korv, Emilen har just tillfrisknat, och vette sjutton om inte Charlan haft också, med EN koppa.

Sötstruten. Snart två år gammal, och pratar så att det inte går att få stopp på honom...



StorEmil har kommit hem i eftermiddag från tre dagar och nätter hos mormor och morfar i Öregrund.

Huset har varit stilla.

Joel har förnöjt bäddat ner sig i soffan.

Jo, Charlie förstås. Han har härjat som vanligt, och är som en liten papegoja. Härmar allt!

Det gäller att bita sig i tungan ibland för att inte säga dumma saker...


Poolen har tagit form, och den har i dagarna vattenfylts at flera tanklastbilar - till mina barns stora förtjusning.

Snart räknar jag med att det uppvärmningssystem vi har på hustaket har värmt böljan till härliga bad temperatur!


Ett svidande jack på vänster pekfinger gör sig påmint.

man måste vara försiktig då man byter millimetertunna blad på guldsmedssågen...


Blänkande ligger alla smycken som skall iväg till sina ägare.

En bröllopsgåva. Så vacker. Två fyrstavar, den ena med hans och hennes namn, och så KÄRLEK.

Den andra i några ringar lite längre ner från kedjan. Med TRYGGHET.

Så fint! Vilken underbar tanke!


Igår stod jag ute i silververkstaden och kände inte bara mina fingrar bränna, utan även mina tårar svedde bakom ögonlocken.

Jag hade fått en memorianbeställning.

Namnet på den 26åring som hastigt ryckts bort, och på sídorna ÄLSKAD och SAKNAD.


Öden...


Idag gjorde jag faktiskt min första FOLKEbricka också. tror jag...

Det är så härligt med alla underbara namn!

Fick en beställning på ARVE också. Det vet jag med säkerhet är min första ARVEbricka.


Det finns så fina namn! Och det är kul att veta att bakom varje smycke jag gör finns en liten härlig människa också!

Ibland är de inte så små heller, förressten!...



Inga kommentarer: