lördag 27 mars 2010

Supermegastarwarsflyerhigherspaceshipturbogalaxy.

Eller nåt.
I Uppsala öppnade i helgen en ny leksaksbutik.
Pappan läste i tidningen att det minsann var 50% rabatt på allt Lego.

Visst, eftersom vi ändå måste in och lämna paket på Posten kunde vi väl lika gärna ta med hela familjen och titta på den nya butiken.

(Jasså, var det en mediabutik bredvid också?... Det talade inte pappan om...)

Nu sitter i alla fall hela min familj på barnrumsgolvet och bygger ett JÄTTELEGOSRYMDSKEPP!
Detta har pågått i intervaller sedan tidig eftermiddag.

Vi har även hunnit med ett stycke långpromenad i leran. (Saknar snön!...)
Inlinesåkning, jodå den här mamman trodde inte Lego var tillräckligt för att göra av med barnaenergi på, så tvenne par inlines inhandlades också till storgrabbarna.
Pappan och jag har faktiskt redan och åkte mycket flitigt både innan och under tiden vi träffades och under första åren vi var tillsammans.

Nu ångrar jag att jag inte köpte till lilleman också...
Får kanske ta en sväng till imorgon?...

Nåja, det får vi se. Nu skall jag i alla fall plocka fram pyamaserna. Kanske är det någon liten pojke som börjar bli sömnig snart.
Det där skeppet med de åtta miljoner bitarna lär ta flera timmar att bygga och jag tänker inte tillåta de timmarna att fortlöpa irad nu i natt åtminstone.

1 kommentar:

Lotte sa...

Haahaahaa, 8 miljoner bitar. Ja, det är ju så det känns... Bygga lego sliter dessutom på knän och nacke! Jag sitter på knä, framåtlutad över grejorna, och sen, en arbetsdag senare, då kommer man ju inte upp... Men roligt är det, att bygga! :)