söndag 13 juni 2010

Flir de Lus.

Känns den igen? Lusen, Den spanska Lusen.
Eller- Felåt, jag menar den Franska Liljan?... ;o)
Här på ett par Manschettknappar tillsammans med Initialerna i typsnitt "Charlie".

Här är i alla fall otvetydigt ett kärt och efterlängtat barnbarn som skall få en present från lyckliga morföräldrar i vårt grannland Finland!
Fick en beställning i veckan, och deras glädje över det lilla barnbarnet formligen strålande från deras rader i mailet!
Härligt!

Denna söndag har det varit typsikt svenskt midsommarväder där vi bor.
Jag hann gå den långa rundan med Sigge i strålande sol, lite blåst - men det var ju bara skönt! ;o)
Sedan kom våra vänner, och regnet.
Det sprutade ner från himlen, men vi hade jättemysigt. Satt inomhus och åt vaniljglass ur stort paket, och tre liter (!?!!) jordgubbar som de haft med sig.
Självklart bjöd jag på mina bullar som jag bakade igår också! Och kaffe!...
Mmmmm...
Det finns inget mysigare tror jag, än att småsnacka lite med goda vänner, fika lite och ta det lugnt en regnig söndag.

Javisstja, sedan gick vi ju ut i verkstaden, jag och Ullis.
Det var ju presentmakardags.
Ulrikas bror har blivit stor, och skall få knappar till manschetterna skickade till sig i hemorten London.
Kanske skulle man skicka med några broschyrer...

Nu är det dags för mig och hunden att ta kvällsrundan.
På med regnställ och gummisar.
Duscha, det vill jag göra - varmt och hemma.

Inga kommentarer: