torsdag 23 juni 2011

Min tur nu?

!! Vad kan det här betyda?...
Har haft lite för få timmar på dygnet för att hinna med bloggen är jag rädd.
Idag tokledsnade vi på att vara inne barnen och jag, trots att det regnade skyfall.
Så på med galonisar och regnkläderm ut med ungar och hund i friska sommarregnet!
Och vad skådade mitt gröna öga? Trenne prunkade fyrklöver mitt framför fötterna!
Coolt.

Vi kom hem från vår lilla semestertripp till ett berg av jobb, som vi nu betat oss igenom.
Postlådan var full av allsjöns reklam och ett par kalasinbjudningar till barnen.
Jag fick mest fakturor.
En som gjorde mig väldigt ledsen. På grund av ett missförstånd trodde jag att jag vunnit någonting som nu visade sig kosta 2883:-, och då alltså inte i vinstskatt!
Jag vet inte hur jag skall ställa mig till det. Det gör ont i mig fastän det gått en vecka nu.
Det är visserligen en fin/vacker sak jag vunnit, men aldrig i livet jag skulle ha unnat mig / haft råd om jag vetat vad det skulle kosta...

Nu sover barnen i sina sängar och jag borde göra vardagsbestyr. Kanske slå igång en tvättmaskin?
Smyckena ligger på oxidering i verkstaden, och sedan polerar Uffe upp dem.
Det vore så skönt att hinna montera allting och packa också ikväll, så vi slipper imorgon.
Jag skall göra en tårta.
En smörgåstårta och ta med till våra vänner dit vi är inbjudna.
Skall bli trevligt!

Inga kommentarer: