söndag 26 juni 2011

God fortsättning!

God fortsättning på sommaren!
Som muntergöken sade vid midsommarbordet;
"Skål, och nu går vi mot mörkare tider!"
Sagt med både en och annan glimt i ögat under ett jättetrevligt firande i glada vänners lag.

Vi har haft lugnt och skönt i två dagar nu, och jag har bara kikat in och betat av lite mail. Verkstaden har fått vila.

Idag kom en liten rackare jag lovat passa ett par dagar.
Vår hund har fått sig en kompis. Och ett bett.
Blir att sova/vistas i skilda rum. Tur att vi har plats.
Och jag lär slippa både snarkningar och barnabök i sängen, då den lille vita grabben låter synnerligen ledsen då jag inte syns.
Jag får flytta en trappa upp, men kanske vill någon av mina egna grabbar sova däruppe tillsammans med mig och Pigge, medan resten av familjen fortsätter bo på våningsplan ett där vi brukar husera till vardags.

Nu hör jag barnens IIIiiiihande av det kalla vattnet i poolen. Skall ta mig ett snabbdopp jag med, för sedan är det väl dags (igen) att promenera hundpojkarna.
Som får gå en och en. Jag har ju tyvärr inte de långa armarna som krävs att hålla isär dem - om de ryker i hop igen.

Iiiiiiihhh på er. Simma lugnt!

Inga kommentarer: