onsdag 10 augusti 2011

Idag är ingen vanlig dag.

Idag är det Johannas födelsedag.
Johanna och jag har varit kompisar sedan vi var nio år. Vi började trean tillsammans.
Nu har vi tre stycken 8åringar som är kompisar. Mina tvillingar och hennes Simon.
Idag skall vi dit på kalas. Självklart har jag gjort en present! ;o)
Barnen träffas lika gärna som vi föräldrar. Sådant är ju praktiskt!

Någon som också har många barn, tro jag blir väldigt glad över detta smycke;Klassiska brickor i Mässing på Ankarkedja.

Eller här; Smäckra namnringar - 2mm breda i 2mm gods. Handstansat typsnitt 1mm original, både ovanpå (namnen) och på kanten. (födelsedatum)

Här är ett av våra populära smycken! Trestaven!Handstansat, typsnitt "Elin".

Idag är det precis en vecka kvar på vårt sommarlov.
Barnen börjar skola och dagis nästa onsdag. Vi har några utflykter kvar att göra. Inga längre, men trevliga!...

I sommar har vi jobbat många nattimmar, självvalt förstås. Så vi hinner ge barnen ett ordentligt somamrlov, men utan att stänga silververkstaden.
Det är väldigt skönt faktiskt, efter några timmar ute i skogen och solen och poolen, att få gå in i verkstadens svalka och smida så fingrarna nästan glöder de också.
Jag gillar verkligen att pyssla i mina fina silververkstad.
Snart skall vi ta oss tiden att pyssla i ordning den lite bättre också!
Vi utvecklar hela tiden, och jag minns med ett leende tiden då den var en tredjedel så stor, och då jag jobbade själv därute...

Nu har flertalet verktyg och ett par maskiner tillkommit. Jag har byggt många egna efter ideér som till min stora glädje funkar alldeles förträffligt.
Man blir stolt!

Nu kom min lilleman, Charlie och vill ha hjälp. Storebror har tydligen skjutit vatten på honom med hans vattenbombargevär.
Hehe.
Vi får väl se om jag kan utröna vem som började.. ;o)

Inga kommentarer: