söndag 21 augusti 2011

Strömavbrottshelg.

Så kan det vara, när man bor på landet. Också.
Idag var det dags igen.
Mitt i en svara-på-beställningar stund så blev skärmen svart.
Oooops.

Jag gick ut i solen till barnen istället.

Sedan tvingade vi över grannarna (mamma Lotte vresig - kunde ju inte fixa kaffe!!!;o) på grillad kycklingfilé och över-elden-nybakt sconesbröd.
Jag lockade med att jag visst kunde fixa kaffe bara Uffe fått igång grillen.
(Ja, vaddå? Panna över elden, det har man väl gjort förr! ;o)
Precis då de klev innanför dörren så kom vår ström tillbaks, så det tog ungefär två minuter tills jag stoppade en kopp dubbel espresso i handen på henne.
Så fick vi jättetrevligt!

Barnen mina stretade på och var uppe ( lite försent) till 21.00, men då de väl kom i sina sängar tror jag de somnade på två röda minuter.

Nu är Ulf ute i silververkstaden och polerar det sista, så skall jag slå i våra äkthetsstämplar och tillvekrarsigill.
Imorgon är det måndag igen.
Skola och dagis.
En dag ytterligare i våra liv.
Det blir fint det!

Inga kommentarer: