söndag 26 augusti 2012

Slösöndag.

Idag vill jag faktiskt bara slöa. Men kroppen min vill inte.
Så jag tänkte tvinga den ligga och läsa en bok ute i hängmattan under altantaket (med en filt! Det är ju schiiitkallt och regnigt här!)
Igår lagade jag värsta goda maten. Och eftersom jag sällan har koll på hur mycket som går åt (säger min man, jag hävdar att jag vill ha kvar så vi kan värma lunch av i veckan sedan!) så blev det middag för ungefär tio personer. Till.
Synd, tänker jag emellanåt, att vi inte fick oplanerat främmande.
För åååhhh, vad gott jag lyckades få till det!

Uffe fick till det snyggt i gravyrverkstaden, han!
Silversmycke med graverade namnteckningar.
Silverhalsband med namnteckningsgravyr,
personligt & unikt

Nu beger jag mig till hängmattan en stund, och hoppas regnet tar slut, så vi kan gå lite i skogen på svampjakt, eller rasta av de nya cyklarna ( 26 tum!!) barnen fick till skolstarten! Lilleman, han fick en 16tummare, BMX han, och jag tror aldrig jag sett en unge lära sig cykla så snabbt!!...

Inga kommentarer: