torsdag 1 augusti 2013

Inspiration.

Inspiration. Underbara - älskade inspiration! 
Att får jobba med det här - som jag gör; Personliga ‪namnsmycken‬,‪ ‎presenter‬ med kärlek‬ från givaren till mottagaren, det är en gåva som jag inte på något sätt kan beskriva hur tacksam ja
g är över att få!
Ni inspirerar mig med era fina ord, både här på FB - jag älskar när ni "gillar" mina bilder på de ‪personliga smycken‬ vi smitt, och alla fina rader jag får på mail!

Inspirationen till detta ringpar fick jag av någon som inspirerar mig i mycket, faktiskt. Hon är stark och har en rejäl portion skinn på näsan. (Överallt skulle jag tro, men under skinnet "den tuffa, snygga ytan" är hon en mycket varmhjärtad vän och en stolt och god mor.)
Hon ville inte gifta sig och inte han heller, men jag anade en önskan om att ändå "visa samhöre och kärleken inför andra", så jag smidde "SÅ LÄNGE BÅDA VILL" ringar...
Så länge båda vill - ringar!
5mm breda i 2mm gods, handstansad text 2mm original

 Men vi har ju gjort en hel del andra smycken också! Namnringar med maskinfräsning som oxiderats / svärtats.
Namnringar, silver 5mm breda 1mm tjocka
 Förlovningsringar eller Kärleksringar, silverringarna är 5mm breda i 1mm gods. Hjärtana 18 karat guld och namnen är handstansade med 2mm original stålstämplar.
Förlovningsringar i silver med hjärtan i 18k guld
 Denna rejäla Budskapsamulett är på väg till Italien minsann! 
Budskapsamulettten är 22mm i diameter och 2mm tjock. Här har Uffe fräst in gravyren och den har oxiderats - som ni även ser att kedjan har! Oxiderad halskedja är nånting nytt! Och faktiskt väldigt, väldigt snyggt till den svarta texten och det blanka, glittrande silvret i Amuletten!
Budskapsamulett med namn och symboler.
 Oxiderad halskedja och text!
 Stora silverhjärtan som vi lött samman till en kärleksberlock!
Tvillinghjärtan / Stora silverhjärtan sammankopplade.
Handstansat typsnitt Elin.
 Vi gör namnsmycken i 18karat guld också! Här är två Cirklar, 19mm i diameter och 2mm tjocka. Namnen är graverade med fräsning. Detta blir lite djupare än vanlig diamantnålsgravyr.
Namnhalsband i guld, Cirklar i 18 karat

Budskapsamulett med strass-sten

Amulett i 9 karat guld

Stort silverhjärta med maskingravyr

Klassiska silverbrickor på Vaxad bomullsrem,
 silverrör med ring som fästen. Brickorna är matterade.
 Lite rufflig yta på ett klassiskt namnsmycke! Hamrad yta.
Klassisk silverbricka, hamrad yta
 Vill man ha namnen i fläta / graverat som ett korsord passar Budskaåsbrickan fint! 19*27mm, 1mm tjock.
Budskapsbrickan är snygg som korsordssmycke

Inga kommentarer: