tisdag 10 mars 2015

Pushpresent

Jag älskar att få smida så betydelsefulla smycken
Vartenda ett som jag gör i min silververkstad vet jag ju betyder något alldeles särskilt.

Denna ring beställde Lisa precis såsom hon ville ha den, med graverat namnet på kanten lite högerställt om guldstjärnan i 18karat.
Lisa har en blogg, och när jag fick se bilden hon lagt ut stannade tiden lite... Så otroligt fin!
Kika gärna på den; "Lisas Fanclub"
Pushpresent, Namnring med gravyr & Guldstjärna
När jag fick mina bebisar hade jag faktiskt inte hört talas om Pushpresenter. ;D
Blommor, ja.
Och den berömda "fikabrickan" (Vilken jag inte heller fått någon av gångerna - en annan historia.)
En pushpresent är alltså en gåva när man fött barn: Push-present
Från pappan till mamman.

Jag har till dags dato tillverkat många pushpresenter, men den som talade om för mig var det var jag smitt var faktiskt deckarförfattarinnan Camilla Läckberg som tackade för push-ringen Martin beställde med alla barnens namn då de fick sin bebis Charlie, med ett fint inlägg i min gästbok!

Nu är det fler och fler som både vet var det är, vill ha och köper!
Här diskuteras det "vilt"! :) Push-presenter på Familjeliv

Inga kommentarer: