torsdag 12 mars 2015

Vårstädning i silververkstan!

Solens strålar är underbara, men ack - så smutsigt man ser att allting är!...
Storstädning blev det, och jag hittade ju så många smycken och brickor som blivit "över" med åren.
Vi har ju en smältugn, och jag hade tänkt smälta och gjuta lite när vi fått ihop ett par kilo "skrot", men när jag tittar på brickorna är de ju så fina...
Inget fel på dem, men det kan ha varit fel typsnitt, fel "ledd",  avbeställda ordrar, visningsmycken och
 prover.
Så jag tänkte jag skulle ha en liten utförsäljning faktiskt!

Håller som bäst på att putsa upp smyckena - för nog reagerar äkta silver med syre, allt. Brickorna har blivit lite dammiga, och mår fint av ett par drag med putsduken innan fotografering.

Sedan kommer jag som sagt att sälja ut dem till finfina priser!


Inga kommentarer: