fredag 17 april 2009

Guld som glimmar, silver som skiner, solen som strålar!




Ljuvliga vår!!
De spridda skurarna på vår gräsmatta av krokusar sprider sig...
Lila, brandgula och vita (en hel klunga!!) färgklickar mest överallt!

Mina vårkänslor spirar lika och jag är dundersugen på att inhandla krukor, penséer och annat frosttåligt.
Blomlådorna får nog ändå vänta in de prunkade pelargonerna om planerna går som de skall!

Min kompis Johanna är världens balkonglådefantasiör!
Hennes lådor är i olika färgställningar varje år, och massor av tokspännande blandningar!
Själv brukar jag ha alldeles för bråttom.
Utbudet är ju inte så stort, och på vårkanten brukar det mest finnas penséer, tagetes och lobelia.
Det blir som det blir.
Men i år vill jag alltså ha röda pelargoner och lite annat.
RRRRrrrrrrrrröööööda. Nagellacks-läppstiftsröda! *Nehh, inte mitt läppstift, eller nagellack...*

Well well. Vi får se vad vi hinner imorgon innan det bär iväg på ännu ett kalas.
Söta kompisen Ingrid fyller år, och vi får - äntligen - köpa lite tjejpresenter!!
Och träffa Ingrids syster och min kompis - mamman också förstås!
Det blir skoj!!

Smitts har det en hel del dessutom.
Både silver, guld och planer!!...
Det här blir en fantastisk vår och kommande sommar!

Tänk vad ens liv kan vara härligt?!
Och lägg som krydda / grädde på moset / guldkant på det min fantastiska gästbok!
Mina varmaste av Tack, och de innerligaste önskningar om en Underbar sommar till er allesammans!

(PS; för att ytterligare skryta lite - för det är jag värd!! - kan jag berätta att jag idag köpte ett par jeans i storlek 40! Vad är det mot de som jag hade för ett tag sedan i stl 46-48?! Tjihooooooooo!!)

Inga kommentarer: