lördag 18 april 2009

Någon annan har en annan älskad Mormor!


Snart är det ju morsdag, och det märks i silververkstaden.
Många "Mormor" Älskade Mamma" "Kära Mor" nu.
Den här brickan i kedja skall färdas långt...

Gjorde en fyrstav också i en hjärtekedja, det blev så sött!
Ett ord på varje sida, Mamma fram och Esther bak;
Till Mamma Från Esther.

Men jag tror den mamman väljer att sätta baksidan fram faktiskt!
Pappan hade hjälpt sin lilla dotter att beställa.. (och betala förstås. Esther är bara 3 år gammal men valde texten själv!)

Idag har vi varit på kalas. Maskeradkalas.
Jag trodde i den längsta att jag skulel få hjälpa Charlie att klä ut sig till flicka.
(Jippiiiiiiii, jag som trippel-grabb-morsa skulel bara älska att få klä åtminstone en av dem under en liten timme (?) i ljuvliga spetsar, glimmande glitter och rosa prakt...)
Dock tyckte pappan och föremålet för mammans längtansfulla utspökning att det var en mycket bättre idé att vara trollkarl.
Således.
I slängkappa och hög hatt. Med Trollstav och en kanin under armen följandes två storebrorsor utklädda till stridspiloter bar det av.

Och vet ni?!
Det kom flera stycken snöflingor från himlen idag med nordanvinden då vi lättade ankar i Chryslern vid middagstid!!
Shit.
Inte SNÖ nu IGEN va?!...
Det kom bara några flingor och de syntes inte ens på marken, men ändå?! Tänk om det fortsatt.
Jag vill faktiskt ha sommar snart nu...

Om jag inte får ha klänningar på mina kids, så vill jag ha det själv.

Nu skall jag vara lite social på lördagskvällen.
Om inte hela familjen somnat än...;o)

Inga kommentarer: