fredag 11 december 2009

På rätt sida om midnatt.


Juklappar!

Nu är vi klara i verkstaden för den här veckan.
Nåja, två smycken till skall iväg, men till dagis på måndag. Så jag tror jag tar och gör dem ... sen, och låter det bli helg nu!

Kom nyss in från en nattprommis med Sigge.
Så vi hann jobba färdigt i fredags, nu är det ju lördag, och vi är lediga...

Men först skall vi sova. Och så gott jag kommer att sova!
Ute var det kyligt, men ingen snö. Jag vill ha snö...

Sigge och jag hörde ett rådjur skälla bortom skogsbrynet och valpen Ziggy blåste upp sig och fnös sådär faaaaarrrrrligt.. *hehe*

Idag plockades alltså julgranen fram, och nu är det JUL i vårt hus...
Imorgon skall det strykas gardiner och lagas middag, för vi får goda vänner på besök!
Barnkompisar som saknat varandra och trevliga föräldrar till det, så det blir nog en härlig dag.
Som jag hoppas börjar sent!
Jag är så sömnig på mornarna så jag begriper det inte?!
Dagarna och kvällarna - hur pigg som helst, men dessa alra mornar. Huuu...
Tur att pappan är pigg (nåja) och stiger upp med lilleman som absolut på-en-gång måste ha frukost!!
Jag brukar ligga kvar ett par minuter och lyssna till dem i köket.
Ljuvliga familj.

Nu har pappan bänkat sig och snabbspolar IDOLfinalen som vi spelade in.
Det är ju så skönt att bli klar med veckans jobb innan man "gör-ledigt"!
Jag hoppar tv.n som vanligt, tar en dusch och lägger mig med min bok en stund.
Varvar ner. Som man gör så bra här också.

Men först skall barna få sig en puss. Eller, tjaaa, Den här mamman skall stjäla sig en nattpuss!
GoNatt!

Inga kommentarer: