onsdag 30 december 2009

Tacksam.

Snart är detta året slut.
Året då jag tog tag i min övervikt. Hela tjugofem kilo har försvunnit.
Tjaa, inte "poff" direkt.. Men med medvetenhet, hjälp och sällskap.

Mina barn har blivit ett helt år äldre. Om en vecka fyller mina tvillingpojkar sju år.

I sju år har mitt hår fått växa - nästan fritt. Det hänger långt ner över byxlinningen nu. Då jag har det utsläppt. Oftast är det flätat, det är ju mest ivägen.
Funderar på om detta blir året då jag klipper mig kort igen.
Kikade genom alla foton, och hittade ett där jag (faktiskt!) är rätt snygg - och kortklippt... Man blir lite sugen igen på "frisyr"...

Året har formligen rusat sig genom både vinter, vår, sommar och höst. För att bli vinter nu igen. Kallt... Brrrrr...
Mitt företag har vuxit enormt mycket, dubblat både omsättning och personalstyrka.
Det är med stolt blick jag ser vad jag faktiskt åstadkommit.
Mina barn är väluppfostrade, hjälpsamma och förståndiga. Nästan jämt.
Hunden Sigge likaså. Han blir ett år i vår. Vårt svarta lilla yrväder.

Tvåtusentio. Jämnt delbart.
Jag delar numer mitt företag med min man och tillika arbetskollega.
Vi har en mycket spännande plan för det kommande året.

Barnen börjar ettan i höst, men först ett sommarlov! Till och med det har vi planer för!

Jag har - måste jag motvillig erkänna - tyvärr försakat mina vänner alldeles för mycket under 2009.
Att vara företagare har varit precis så roligt som jag föreställde mig, men det har tagit mycket mer av min tid i anspråk.
Jag tänkte ju faktistk först, då jag sade upp mig från min tjänst att jag skulle kunna driva företaget på halvtid och plugga - en dröm jag fortfarande när i mitt hjärta - på halvtid.
Kanske, kanske om några år...

Visst har jag träffat vänner och umgåtts, men då man ser tillbaks på saker man gjort och inte gjort tillhör alla mina vänner definitivt någon som jag vill "göra mer av" under 2010.

Att blogga har fört sitt till, men en annan dröm jag ahr är förstås min bok som ligger och "pyr & pockar"... Tid för mig, tid för min hjärna att få leverera, önskar jag mig under det kommande året.

Ur djupet av mitt hjärta önskar jag mina vänner och familj ett helt fantastiskt kommande år!
Där drömmar besannas, och kärlek besvaras. Jag önskar de får vara friska och där solen skiner i alla våra liv och att vi möts och känner glädje tillsammans.
Min tacksamhet gentemot familjen och mina vänner är så stor att den inte kan beskrivas...

Med långa följetänger och ord som beskriver mina känslor vore det nästan att försöka för mycket. Jag komprimerar det och säger från djupet av mitt hjärta; Tack för att ni finns...

Inga kommentarer: