onsdag 9 december 2009

Tyst...


Silverhjärta i Tiffanystil. AMOR VINCIT OMNIA. Kärleken övervinner allt.

Kvällen är tidig. Mina barn ligger i sina sängar.
Vi har nyss läst en saga och tittat på Julkalendern.
Dagarna tickar snabbt på och snart är det faktiskt julafton.

Jag sneglar mot min julklappslista. (Måste skriva upp både planerade julklappar och inhandlade.)
Så man inte glömmer något.
Får bli någon dag, eller eftermiddag för julklappsinköpen också.
Men jag tycker om att handla på nätet. Så smidigt.

Går hellre runt och bara myser utanför affärerna, litegrann för att kika på julskyltning och lite folk.
Insuper lite julstämning. När jag får tid.

Jag är sugen på att bara pepparkakshus också med barnen. Ett fint ett...
Om jag får någon deg kvar förstås.
Annars får det väl bli ett Pepparkaksuthus.
Eller pepparkakskoja.
Kanske.

Jag hoppas snön kommer snart. Det är så mörkt ute. Och blött...
Kikar ut. Ser ingenting. Det är så tyst, så tyst här ute på landet...
Snälla Tomten, skicka lite snö är du snäll...

Inga kommentarer: