tisdag 8 december 2009

Julklappar...


Klassiska Silverbrickor. Symboler, Tiara och Kungakrona.

Idag har vi tokjobbat i verkstaden!
Nonstop-jag-vet-inte-hur-många-timmar.

Min "lärling" lär sig hela tiden massor och kommer med egna idéer och förbättringar.
Det är så roligt att ha någon att dela det här med!
Och roligt med sällskap i verkstaden!

Även om man inte säger många ord till varandra är det skönt att någon står i närheten och lyssnar till ens uttalade tankar ibland.
Och lyssnar då jag jålar loss till någon låt på radion.

Stod och sågade konturer idag så jag blev helt stel, då helt plötsligt spelar de min favorit på radion!
Dans i hela tre minuter mjukade upp stela leder och gav upphov till ett härligt garv.
Påtalade att det visst - absolut ingick i ens arbetsuppgifter att dansa loss emellanåt.
Lärlingen måttligt road...
Undrar om jag skall inhandla en buggkurs eller nåt till verderbörande i julklapp.
Gissar att man själv åker på att följa med då.
Får fundera lite först på det... ;o)

Nu är det dags att call it the day. Krypa ner i sängen och bläddra i boken.
Mina Läckbergs har tagit slut, men jag har skrivit upp resterande på min önskelista.
Brottas undertiden med en annan bok, som jag tyvärr känner att det är lite svårare att komma in i.
Nåja.
Först skall Siggevalpen ut i mörkret och uträtta några behov, jag skall in till mina barn och ge dem varsin sov-puss och sedan, Sedan är det MIN tid.

Inga kommentarer: