lördag 27 februari 2010

Kåm..a?..


Amulett - i 925 Sterling silver förstås.

Har fått dille på rosa bakgrund. Längtar till våren. Krokusar i gräsmattan, soliga vattenpölar, brungrönt gräs och skitiga ungar.
Idag töar det vidare, utanför mitt fönster droppar vatten ner i den stora snöhögen vi skottade ner från hustaket häromdagen.

Vet inte vad vi skall hitta på idag.
Storgrabbarna är - äntligen! - hemma från äventyret under sportlovet hos mormor och morfar. Det känns tryggt. Lugnt. Jag har ro i min kropp igen.

Visst, klart det är tryggt att ha dem hos mormor och morfar också, men du vet.. Man är en orolig själ som mor om man inte har blicken på dem.
Usch, jag är väl överbeskyddande med ett enormt kontrollbehov bara...
Det länns i vilket fall skönt att ha dem hemma igen.
Lyssna på deras prat, kunna kramas när som helst.
Igår låg vi på stora-sängen hela familjen och kollade på Lets Dance.
Jag vet inte vilka som sprattlade mest, paren på tv´n eller barnen i våran säng?...

Mysigt var det i alla fall.
Fredagsmys på hög nivå!

Imorse vaknade jag av en liten röst bortifrån hallen;
-Kåååååm!! Mammaaaaa, kåååååm!

Jag tassade över till lillemans rum, tyst för att inte starta dagen redan rund 05.00 snåret.
Charlie sträckte sig upp mot mig och talade om att han behövde gå på toa.
Jag lyfte upp honom så hans små fötter skulle slippa det nattkalla golvet.
Han gjorde det han skulle och smet sedan på snabba fötter iväg och lade sig.
I min säng.

Jag kröp ner bredvid honom och vi fortsatte natten.

Nu har jag sådan där "kåååma" och vet inte vad vi skall göra av dagen.
Pappan hade en mängd förslag.
Skall överlägga.
Snart.

Först skall jag sitta en stund till och bara titta på mina kids som leker så fint.
Kanske får de "bara fortsätta med det" så bakar jag en kaka eller nåt till fikat.
Om någon ( eller alla!) barn känner för att hjälpa till så kanske det räcker som lördagsnöje.
Att baka lite och bara umgås medan vatten fortsätter att droppa utanför fönstren..

Inga kommentarer: