söndag 28 februari 2010

Utklassade!


Klassiska Silverbrickor. Längd efter namn, handgjorda på beställning.
Man ser så många masstillverkade / fabriksproducerade kopior...
Det är en fröjd att få så många beställningar så man klarar sig på att tillverka allting själv. Varje smycke - lika unikt som människan bakom namnen jag slår in...
Jag är omåttligt stolt över mitt hantverk.

Idag droppade vatten ner från vårt tak i en hiskeligt strid ström.
Men vi tog på oss kläder för väder och i rad vandrade vi - Sigge stretandes först i stt koppel - mot backen ned mot ängen.
Snowracerlopp på gång!
Dock visade sig snön svårforcerad, och djuuuuuuup.
Ett par varv senare ville barnen ge upp.
Så vi gick hem till tomten istället.
Vi har ju en liten backe här också, och här funkade både snowracerar och stjärtlappar flera, flera varv!

Sedan, out of the blue:
"POFF"

Och tärningen var kastad!!

Hela familjen involverad - Sigge också - i ett tokroligt regelrätt (eller avsaknad av regler?...) snöbollskrig!!

Snabbt skansade sig grabbarna samman.
(Vi är ju tyvärr bara en tjej i den här familjen och det är jag ;o)
Men inte hängde jag läpp för det!!
Har länge utarbetat ett använda-båda-händerna-system vilket visade sig funka alldeles förträffligt!!

Alltså, jag hade glömt hur jäkla roligt det är med snöbollskrig?!
Har ingen aning om hur länge vi höll på , men det var värsta motionspasset!!
Skitkul hade vi!!!!
Vet inte vem som klassade ut vilka, men vi hade så roligt att vi inte hann laga någon ordentlig middag - Lilleman var utsvulten redan då vi kom innanför dörren - så det fick bli varmkorv!

Vilken underbar dag vi har haft!!
Nu sover barnen gott i sina sängar och den här mamman skall snart göra detsamma.

Inga kommentarer: