måndag 13 september 2010

Minnesord.

Idag har ett hjärta slutat slå.
En go gammal trotjänare har dragit sitt sista andetag.
En familjemedlem har lämnat oss.
Min pappa har sagt farväl till sin hund.

Nisse ♥
Föddes i en stor syskonkull, Svart labrador.
Kom till min far som födelsedagspresent en tidig, tidig vårdag.
Jag hade ordnat så han fått "valp-ledigt" från sitt jobb som chef på ett företag för att få Nissevalpen hemmastadd.

Nisse var en fantastiskt snäll hund.
Inte så superintelligent kanske, om man jämför med hans föregångare (och den hunden är alla hundar osmarta i jämförelse med!) och det skall man väl inte göra i sådana här minnesrader heller förstås.

Nisse. Kamrat till mina tvillinggrabbar redan samma dag som de kom hem från BB.
Han låg på filten och lämnade inte deras sida.

Nisse blev gammal, han har levt ett härligt liv. Mina föräldrar är väldigt bra att få växa upp hos och leva tillsammans med.
Det blir tomt i deras hus nu, anar jag.
Inga mer hundhår att städa bort, inga mer "måste" promenader.
Mina tankar är hos dem idag...

Nisse, vännen. Vila i Ro. ♥

Inga kommentarer: