tisdag 14 december 2010

Full galosch!

Här prioriteras tiden ut till verkstan i 180kmh vill jag lova!
Beställningarna rullar in i strid ström, och leverans önskas "gärna imorgon".
Jag har fått säga åt mig själv på skarpen för att hinna sova också.

I förrgår hade jag så ont i magen att jag faktiskt var tvungen att lägga mig redan 21.00, men eftersom det var en söndagkväll fick jag inte alltför dåligt samvete.
Det fanns ett gäng timmar att sova igen!

Underbara farmor och farfar kom ut i söndags och åkte skidor med barnen ute hela dagen!
Det är underbart kul att stå i verkstaden och tillverka så fantastiskt många namnsmycken och bildsmycken och veta att de kommer att ligga under så många granar på så många olika håll på julafton! Och samtidigt veta att ens barn har jääättekul med farmor och farfar på samma gång!
Två flugor på smällen!

Men någon dag i mellandagarna, då planerar jag att vara helt ledig faktiskt!
Sovmorgon, läääänge! Hela familjen i sängen, frukost i kandelaberljus och brasan sprakande på gran och björkved!
Ut i ett vackert väder, bygga snögrottor och grilla korv!
Skidor, pulkor och glada ungar!

Här en bild från Uffes gravyrverkstad, Manschettknappar i Silver;


Från Silververkstaden, Trestav!


Sedan får ni en förhandstitt på en kommande nyhet i vår kollektion;
Stenar i ringar!

Ringen var ett pilotprojekt jag inte kunde låta bli att testa nu - även om vi har massor att göra i verkstaden, ibland vill man bara testa nya saker ju! ;o)
Bilden är inget vidare, men så snart jag får tid skall jag se om jag får till dem bättre och tydligare!
Nu bär det av ut i julklappsverkstaden igen!
Tjolahopp!!

Inga kommentarer: