onsdag 6 juli 2011

Jordgubbar och Glass.


Vilken underbar dag jag har haft!

Lilleman och jag tog dagens smyckesskörd och for till stan och passade på att handla samtidigt.
Mjölk och brödpåfyllning.
Det är lite för varmt väder för att baka bröd nu, känner vi..

Det blev ett par kassar och vi kände oss duktiga då vi kom hem.

Så vi firade ordentligt!
Grillad kyckling till middag och sedan våra egna (!!) jordgubbar och glass.
Vi plockade ur en tredjedel av våra två jordgubbsland.
(Alla balkonglådor och min jordgubbstrapp är kvar!!)
Kommer att bli jordgubbar här varenda dag ett långt tag framöver.
Till pannkakor.
Baka kakor, till tårta, i frukostfilen, som mellanmål...
Någon som har några bra tips och / eller recept?!

Nu blir det jobb i silververkstaden ikväll.
Så vi hinner njuta ute i vädret som skall bli ännu soligare imorgon!

1 kommentar:

Lotte sa...

Du hade ju nåt gott på efterrätt själv ju? ;)
Nu provar jag och ser om min profil är uppdaterad, den förra kommentaren länkade ju till en blogg som inte finns. Crazy. ;)