tisdag 5 juli 2011

Barnkonstsmycken! Teckningsgravyr.

Budskapsbrickor med teckningsgrayvr från Ulfs gravyrverkstad!Brickorna är 19mm breda och 27mm långa och av 1mm tjockt silver.
Gravyren gör en diamantnål och ett dataprogram som följer den inscannade bilden.
Att föreviga en teckning för eftervärlden...

Idag har vi tagit en cykeltur jag och barnen. Charlie satt i barnsadeln bakom mig, så han hade mycket spring kvar i sina små ben efter en cykling på en mil.
Knatten...
Emil och Joel ville bara stanna en gång. Och gå uppför jätteuppförsbacken.
I nerförsbacken sedan gick det undan vill jag lova!
Lilleman höll ut sina små händer och sjöng bakom mig:
"Jag flyyyyyyger!"

Vädret har varit grått och trist.
Så vi målade om.
Uppe på balkongen är det numera vitt och really fresh!!
Barnen & pappan målade och jag glömde kameran då jag tog rast från silververkstaden. Typiskt.
Men det kanske måste målas ett varv till imorgon?...

Söta var de i alla fall, mina grabbar då de jobbade för fulla muggar.
Vita om både armar och små stänk i ansiktena...

Nu är det läggdags, men de yr runt som virvlar...
Dags att vara mamma en stund!

Sedan skall jag bli silversmed en stund innan läggdags. För att inte bryta mot några rutiner.

Inga kommentarer: