tisdag 12 juli 2011

Silverarmband med grayvr!

Vi jobbar på som vanligt!
Här är ett par silverarmband som Uffe graverat!
Klassisk Armbandsbricka (925 Sterling silver förstås!) med ställbara remmar!
Just nu i skrivande stund sitter han ute o gravyrverkstaden och graverar ett par vigselringar.
Jag har just lagt de två vigselringar jag smitt i 18 karat Guld och handstansat in bröllopsdatumet och namnen i oxid.
Sedan skall jag ut och polera bort oxideringen, så det svarta bara stannar i bokstäverna och siffrorna.
Men det dröjer ett tag på guld har jag märkt.
Så jag gick in för att jobba mig igenom inboxen.
Lite underliga tider en del får svar, men som egenföretagare med sommarlovslediga barn får man ta alla tillfällen i akt och jobba.
Känns skönt att lägga största tyngden på jobbet då barnen sover ju!
Även om det verkar som om våra smycken blir mer och mer populära, för nog har vi att göra i verkstaden alltid!
Mycket!
Och mycket, mycket roligt!

Det är ju fantastiskt att vi får tillverka så betydelsefulla smycken till så många!

Efter guldringarna skall jag smida en till - sista för idag i Silver.
Texten handstansad är det beställt;
"Vill du gifta dig med mig?" och så deras namn på varsin kant.

Synnerligen häftigt sätt att fria har jag dessutom fått ynnesten att höra att det skall bli!
Man önskar man kunde få vara en liten myra och se både hur det går till - själva frieriet och höra hur det går sedan!... ;o)

Nåja. Nu måste nog oxiden bort.
Så jag beger mig ut i silvergruvan igen!

Inga kommentarer: