söndag 22 april 2012

Vardagshjälte!

Just nu är jag inne i en fas där jag tycker dagarna går så otroligt fort!
Att man ens hinner äta, och gå ut med hunden?!

Och idag är det redan söndagkväll.

Jag (vi - familjen) som hade så många bra och roliga planer för helgen...

Igår, lördag, skjutsade jag pappan och barnen med en kompis till bio, och fick således en och en halv timma helt-egen-tid då jag inte(eftersom jag inte ens var hemma!) kunde jobba, städa eller jogga i skogen.

För mig själv alltså. Solo-tid.
Vad göra? Frissan? Gymma? Massage? Shoppa? Fotvård? Fika? Hälsa-på-kompis?...

Det blev en butik och lite suktande över en klänning och sedan språnmgmarsch över hela stan, då en fantastiskt vardagshjälte ringde min mobiltelefon och sa att hon hade ett betalkort i handen, som suttit kvar i en parkeringsautomat. (!?!)

Finns det ens sådana ärliga, härliga hjälteänglar? Jajjemen!
Och jag är så otroligt tacksam för att det faktiskt gör det! Sådana människor som gör världen lite vackrare, och till en än lite bättre plats att leva!

Jag lovade henne att hon skulle få välja ett smycke som jag med glädje vill ge henne från min lilla hemsida och jag hoppas verkligen att hon hör av sig!

Alla borde få ha en egen skyddsängel!

Inga kommentarer: