söndag 24 mars 2013

Helgtid

Helgtid är familjetid. Barntid och umgåstid. Vi har gått "äventyrspromenader". (Ja - vad gör man när kidsen hellre vill stanna inne framför tv och dator, fastän hunden vill, och de behöver går ut och luftas?
Jo, man lockar med äventyrspromenad...)

Sedan hade vi vänner över på middag i lördags och frossade i Uffes underbara hembakta Pizzor.
Barnen har lagt lite fler pärlplattor, och jag fick lite tvätt & byt-i-sängarna-hjälp i lördags.

Helgtid är också egentid. Som här, söndagsjoggen. Bara jag och tysta, med rackarns stretiga - hunden.
Skall ha lära-gå-fint-i-koppel-igen-kurs med honom tror jag. Imorgon.
Söndagsjoggen blev utsocknes. Här är på hemvägen.
Tillbaks till Uppsala kommun!
 Det blev ett studiebesök i silververkstaden i lördagskväll också. Hennes födelsedag snart, och han ville ha några presenttips. Vi skissade fram ett smycke tillsammans, som vi skall smida - och som Sara skall glömma bort att hon designat innan sin födelsedag! ;o)
I alla fall skrattade vi lite åt hur kreativ man kan vara och hur man kan bygga egna silververkstadsverktyg och  bygga om lite maskiner så man får dem som man vill ha.. Här nedan - en bit gammal järnvägsräls, te.x.
Silversmide, järnvägsräls som städ.
 Hann knappt lägga ut en bild på mitt silversmycke "Stjärnfall" på Facebook innan en beställning kom in!
Så otroligt roligt! Jag äälskar mitt personliga stjärnfall med mina grabbar om min hals! Här är hennes;
Personligt silversmycke. Namnsmycke;
"Stjärnfall"

Inga kommentarer: