lördag 30 mars 2013

Glad Påsk!

Godmorgon!; strålade både solen in genom mitt sovrumsfönster och den lille spenslige 6½åringen som under natten bestämt sig för att den bästa platsen att sova vidare på var på min arm och nu vaknat i arla morgonstund. Utsövd kände jag mig också, och tämligen nödig, så det var inte lönt att försöka somna om.

Upp och ut i det kyl & frysbelamrade (vi har just fått hem en ny uppsättning, då vår 4 år gamla Electrolux - dito håller på att ge upp. Två serviceteknikerlagningar till trots...//Läs: Jag rekommenderar inte Electrolux.) köket och duka fram frukost.

Som jag sedan - visade det sig - hann äta i ensamhet innan mina grabbmedlemmar i familjen behagade masa sig upp/fram/ut ur sina rum.

Solen fortsatte stå som spön i backen, och framåt förmiddagen kom barnens farmor & farfar.
Jag hade då hunnit koda om hemsidan, och bytt logga på alla ställen utom tre. Det får bli kvällsjobbet nu efter middagen medan grabbarna badar bort stink-rök-oset efter en synnerligen trevlig och god lunch i lä i solen i skogsbrynet mot ängarna och ån.
När det är såhär inser jag att vi faktiskt bor lite löjligt ljuvligt och trivsamt på det sättet...

Näe, nu är det dags att ta tag i lite viktiga saker. Mina pelargoner har fått nån vår-chock och har vuxit något otroligt, de ser väääldigt törstiga ut.
Så; med fina Lina Börjessons "Svenska Traditionsbärare" önskar jag en fortsatt;


Inga kommentarer: