tisdag 5 mars 2013

Silver, guld & sötvattenpärlor!

En knallrosa bakgrund för en silverring med gravyr, passar det?..
Silverring med gravyr.
 Säg det med ett smycke! Jag kan säga det igen; Våra smycken är inte det vackraste - det allra vackraste är ju vad vi präglar och graverar smycket med!
Silverringen ovan är maskingraverad med typsnitt 28 som vi sedan oxiderat som det blir svart i bokstäverna.
Nedanför är en "Lyckoamulett" som namnen handstansats på.
Hjärtat mellan namnen är fastlött 18 karat guld. Äkta sötvattenpärlor som berlocker.
Namnhalsband i silver med sötvattenpärlor
 En mamma ringde mig häromdagen. En utlandsresa nära förestående och hon visste inte hur hon skulle klara att vara ifrån barnen!
Jag vet precis vad hon pratade om, den känslan känner jag så väl.
Ett par namnringar blev det - så barnen alltid är med!
Namnringar, 3mm breda i 2mm gods.
Namnen stansade med stålstämplar och hammare.
 Av hela mitt hjärta, "Ab imo pectore" på en cirkel, och så de två namnen på varsin sida av fyrstaven.
Familjesmycke med kärlek!
Cirkel och Fyrstav 5mm
 Vårt klassiska smycke med rundning; Klassisk silverbricka.
Klassisk silverbricka med rundning

Inga kommentarer: