tisdag 24 november 2015

Julklappsdags för årets julklappar!

Nu smider vi årets julklappar i silververkstan!
Ge bort lite kärlek på ett smycke, eller "säg det med ett smycke"! Några exempel:
Årets juklappar! Julklappstips;
Personliga smycken, din kärlek på ett smycke!
Årets julbeställningar på julklappssmycken har redan varit igång i in älskade silvergruva under en tid.
Ulf smider förlovningsringar till både julafton och nyårsafton vilket ju är fantastiskt roligt!
Jag sågar Amuletter och silverhjärtan för glatta livet, och har ännu alla fingrar intakta! :D
Vill du kanske beställa ett julklappssmycke,
kika in på vår hemsida: ---> www.alskadebarn.se
Det är sällan vi gör fler än ett av varje smycke under en arbetsdag, men häromdagen hade jag en hel lista med "vårt gamla ursprungssmycke", den Klassiska Silverbrickan som skulle tillverkas!
Det kändes verkligen som i Älskade Barns begynnelse när jag sågade, slipade och polerade för att med stålstämplar slå in bokstäverna med hammaren i silvret!
Klassiska Silverbrickor med handstansade namn,
årets julklapp!
Jag mindes också den dagen när Ulf i början hann / hade som arbetsuppgift att polera brickorna i polermaskinen och med putsduken efter att jag oxiderat silverbrickorna... När han hann det..
Nu har vi helt olika arbetsmoment uppdelat. Naturleigt uppdelat alltså. Vissa smycken går han, och andra gör jag. Han rattar gravyrmaskinen och jag är den som gör det mesta kontorsjobbet. Men vi är lika mycket i "silvergruvan" båda två.
Jisses, vad det är fantastiskt att få jobba med vad man tycker är det roligaste som finns!...
Hur det är att jobba ihop med sin man?... Hehe. Inte första gånger jag får den frågan faktiskt.
Men det får bli ett helt annat blogginlägg! ;)

Inga kommentarer: