torsdag 26 november 2015

Kulringar och Bollring i guld!

Jag hade mina tre släta namnringar på fingret, men kände att jag skulle vilja ha något mer, liksom " emellan"..
kulringen föddes.
Släta namnringar och två kulringar
De tre släta namnringarna är 2mm breda och lika tjocka, Kulringarna i silver är 2mm.

Igår smidde Ulf en riktigt maffig pjäs i 18 karat guld. Den fick arbetsnamnet "Bollring" eftersom själva guldkulorna är så stora, hela 3mm!
Två släta namnringar med Bollring mellan.
Namnringarna tillverkade i 925 Sterlingsilver, och Bollringen i 18 karat guld.

Vi har haft ( och har kvar!) en smalare variant av guldring / Kulring som är 1,6mm. Här ser du skillnaden på Kulringen och Bollringen;
Rejäl Bollring o Nätt Kulring smidda i 18 karat guld
Vi smider alla smycken på beställning i vår silververkstad, kika gärna in hos oss: www.alskadebarn.se - alla bilderna är på beställda smycken.

Jag har även lagt ut bilder på flera "sociala medier" för inspiration till ditt eget personliga smycke,
Instagram heter jag "Tinamnsmycken" på: Ta mig till Instagram
Facebook har såklart även en sida Alskadebarn.se: Ta mig till Facebook
Pinterest pinnar jag både våra smycken, och annat jag gillar: Ta mig till Pinterest

Skriv gärna en kommentar om du hittar något du gillar, jag älskar feedback och era tankar om våra smycken! :)

Inga kommentarer: